سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگهی

بارداری بعد از جراحی زیبایی شکم

 

یکی از عمل های زیبایی بدن، عمل ابدومینوپلاستی یا زیبایی شکم است. بسیاری از افراد که از بزرگی و افتادگی شکم احساس نارضایتی می کنند، می توانند با انجام این عمل به تناسب اندام ایدئال خود برسند.

از آنجایی که بیشتر طرفداران عمل های زیبایی را خانم ها تشکیل می دهند، همواره این سوال مطرح است که آیا بعد از انجام عمل زیبایی شکم، می توان باردار شد یا خیر.

برای پاسخ به این سوال مقاله ای را برای شما آماده کرده ایم که توصیه می کنیم این مقاله را حتما بخوانید و پاسخ سوال خود را بگیرید.

ابدومینوپلاستی چیست ؟

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک یک روش جراحی است که در آن، چربی و پوست اضافی که در ناحیه شکم وجود دارد، حذف شده و تمامی عضلاتی که با گذشت زمان ضعیف شده اند، دوباره سفت خواهند شد.

درواقع ابدومینوپلاستی یا زیبایی شکم یک عمل برای ایجاد شکمی صاف و کوچک است. این عمل به هیچ عنوان برای لاغری نیست و تنها افرادی که با رژیم غذایی و ورزش نتوانسته اند به تناسب اندام ایدئال خود برسند، می توانند با انجام این عمل به این عمل فکر کنند.

از مهم ترین دلایلی که یک فرد نمی تواند با ورزش و رژیم، شکمی صاف و کوچک داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سن
  • نوسانات وزن
  • بارداری
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • عوامل ژنتیکی

ابدومینوپلاستی چیست ؟

عمل ابدومینوپلاستی یا زیبایی شکم برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین کاندیداهای این عمل کسانی هستند که:

  • از عمل زیبایی شکم انتظارات واقعی دارند.
  • در سلامت روحی و روانی کافی به سر می برند.
  • دارای شکم یا پهلوی چاق و افتاده هستند و یا از سلولیت پوستی رنج می برند.
  • افرادی که سیگار نمی کشند و به مواد مخدر، قرص های روانگردان و… معتاد نیستند.
  • افرادی که نوشیدنی های الکلی مصرف نمی کنند.
  • کسانی که وزن خود را تثبیت کرده اند.

ابدومینوپلاستی به چه صورت انجام می شود؟

عمل ابدومینوپلاستی با تکنیک های مختلفی انجام می شود؛ اما در حالت کلی روند این عمل جراحی به این صورت است که پزشک بعد از اینکه بیمار تحت بیهوشی قرار گرفت، دو برش بر روی شکم ایجاد می کند.

یک برش از یک سمت استخوان ران تا سر دیگر استخوان ران بوده و برش دیگر در نواحی اطراف ران ایجاد می شود. سپس پوست از عضلات شکمی جدا شده و عضلات شکمی به یکدیگر نزدیک می شوند و در جای خود با بخیه محکم می شوند.

ناف نیز در ناحیه مناسب قرار می گیرد. پوست و چربی های اضافی حذف شده و بخیه زده می شود. سپس روی بخیه ها پانسمان استریل می شود. این عمل بین 2 تا 5 ساعت طول خواهد کشید.

مزایای ابدومینوپلاستی کدامند؟

مزایای ابدومینوپلاستی کدامند؟

از مهم ترین مزایای عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکم صاف، سفت و محکم می شود.
  • باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.
  • تناسب اندام و جوانی و زیبایی اندام را ایجاد می کند.

آیا بعد از جراحی زیبایی شکم امکان بارداری وجود دارد؟

به گفته بهترین جراح عمل زیبایی شکم در تهران در بیشتر موارد توصیه می شود که بانوان بعد از سنین بارداری اقدام به عمل زیبایی شکم کنند؛ اما در هر حال عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی مشکلی برای بارداری ایجاد نخواهد کرد و فرد می تواند بعد از انجام این عمل باردار شود.

آیا بعد از جراحی زیبایی شکم امکان بارداری وجود دارد؟

از مهم ترین دلایلی که باعث می شود پزشکان بارداری بعد از عمل زیبایی شکم را توصیه نکنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمل ابدومینوپلاستی برای حذف حجم چربی، افتادگی پوست و همچنین به هم چسباندن عضلات جدا شده بعد از حاملگی به یکدیگر است؛ بنابراین با انجام این عمل عضلات دوباره به یکدیگر نزدیک شده و در جای مناسب قرار می گیرند.

در صورتی که فرد بعد از عمل اقدام به بارداری کند، ممکن است که در دوره بارداری و در زمان رشد جنین این عضله ها دوباره از یکدیگر فاصله بگیرند و شکم دوباره به حالت قبل از عمل بازگردد.

  • به دلیل جراحی و بخیه هایی که بر روی شکم زده می شود، ممکن است که رشد جنین دچار مشکل شود؛ بنابراین توصیه پزشکان این است که خانم ها بعد از انجام زایمان و در صورتی که دیگر قصد بارداری ندارند، اقدام به عمل زیبایی شکم کنند.

سخن آخر

عمل زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی یک عمل برای کوچک کردن سایز شکم است. در این عمل چربی و پوست اضافی در ناحیه شکم حذف شده و عضلات در جای مناسب قرار گرفته و محکم می شوند.

باردار شدن بعد از این عمل امکان پذیر است؛ اما بهتر است که فرد بعد از انجام این عمل باردار نشود؛ زیرا امکان اینکه شکم دوباره بدفرم و بزرگ شود، وجود دارد. ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با دلایلی که منجر به تغییر نتیجه عمل بر اثر بارداری می شوند، آشنا کنیم.

در صورتی که تمایل دارید درباره عمل ابدومینوپلاستی بیشتر بدانید، به سایر مقالات ما در سایت کلینیک زیبایی حیات سر بزنید.

سوالات متداول

علامت سوال برای بارداری بعد از ابدومینوپلاستی از چه زمانی می توان اقدام کرد؟

معمولا بعد از 6 ماه، شکم بهبود یافته و فرد می تواند برای بارداری اقدام کند؛ گرچه بهتر است که فرد 2 الی 3 سال بعد از عمل اقدام به بارداری کند و از آن بهتر این است که بعد از عمل باردار نشود.

علامت سوال آیا عمل ابدومینوپلاستی یا زیبایی شکم برای تمامی افراد چاق مناسب است؟

خیر؛ افراد چاق باید به وزن ایدئال خود برسند و در صورتی که شرایط عمل را داشته باشند، اقدام به عمل کنند.

علامت سوالآیا عمل زیبایی شکم محدودیت سنی دارد؟

خیر، این عمل محدودیت سنی ندارد و افرادی که دچار نوسانات وزنی شده و پوست شکمشان شل و کشیده است یا پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده، می توانند این عمل را انجام دهند

کلینیک زیبایی در تهران.